• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 324
Mottagna reaktioner
1 823
Poäng
1 247
Irans regering har inget stöd bland folket. Varje dag i snart 15 år har iranierna gått man ur huse och begärt regimskifte. De är trötta på teokrati och islamism. Inga skulle bli gladare än iranierna själva om deras genomkorrupta regim blev störtad.

Om 10 år lär det finnas en Trump Street i Teheran.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Åh vad många ni är som verkar ha intressanta jobb och bra löner! Jag måste bort från restaurangbranschen. Alla de timmar man stressar och stressar ut sin kropp är inte värt för det man får ut på kontot vid löning :/ Känns iofs inte som att man är chans att få jobb någon annanstans heller när man väl har ett cv likt mitt.

Min dotter arbetar precis som Du i restaurang branschen. Hon är nyss fyllda 21. Sicket jäkla arbete asså... :( Relativt låg lön, långa arbetspass, ofta kvällstid och helger, men de värsta är nog de återkommande trakasserierna från olika ÄCKLIGA ”gäster”.
Hon har insett att i denna bransch hör hon inte hemma i och kommer börja plugga igen... :) Kanske något Du oxå borde fundera på att göra?! :)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Irans regering har inget stöd bland folket. Varje dag i snart 15 år har iranierna gått man ur huse och begärt regimskifte. De är trötta på teokrati och islamism. Inga skulle bli gladare än iranierna själva om deras genomkorrupta regim blev störtad.

Om 10 år lär det finnas en Trump Street i Teheran.
Fast regimen kan hinna hämnas och starta ett krig innan den gatan tillkommer.
Trump... ge inte makt åt fel person är min kommentar beträffande honom.
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Min dotter arbetar precis som Du i restaurang branschen. Hon är nyss fyllda 21. Sicket jäkla arbete asså... :( Relativt låg lön, långa arbetspass, ofta kvällstid och helger, men de värsta är nog de återkommande trakasserierna från olika ÄCKLIGA ”gäster”.
Hon har insett att i denna bransch hör hon inte hemma i och kommer börja plugga igen... :) Kanske något Du oxå borde fundera på att göra?! :)



Prova trakasserier från kollegor, chefer och gäster.. Been there och ändå är jag kvar ändå för ingen är intresserad att ge en chans på annat håll trots att man söker. Jag har faktiskt en master inom ett ämne men det är inget bristyrke och handlar 99 % om kontakter. Har funderat på att utbilda mig inom räddningstjänsten men även att plugga upp min matte C och bli programmerare. Vi får se. Körkort är prio för mig.

Hoppas din dotter hittar något bättre!
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 183
Poäng
1 517
Min dotter arbetar precis som Du i restaurang branschen. Hon är nyss fyllda 21. Sicket jäkla arbete asså... :( Relativt låg lön, långa arbetspass, ofta kvällstid och helger, men de värsta är nog de återkommande trakasserierna från olika ÄCKLIGA ”gäster”.
Hon har insett att i denna bransch hör hon inte hemma i och kommer börja plugga igen... :) Kanske något Du oxå borde fundera på att göra?! :)
Min dotter jobbade också så ett tag.
Vilket slitjobb :( precis som du skriver skitlön o mycket kvällar o helger.
Nu arbetar hon på ett gym och mår så mycket bättre.
Hon funderar på att gå i mammas fotspår o bli sjuksköterska.
Inte heller så lätt o mycket slit.
Men man kan göra så mycket annat som sköterska alternativen är många.
Går att få bra lön o arbetstider beroende på vad man väljer:)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
@Lånforum.se är det jag som blivit blind eller har möjligheten att Ändra inlägg försvunnit?? Tittar ihjäl mig mig hittar inte knappen? Ser bara Anmäl/Gill/Citera under inläggen och jag är inloggad så det kan inte bero på det.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
@Lånforum.se är det jag som blivit blind eller har möjligheten att Ändra inlägg försvunnit?? Tittar ihjäl mig mig hittar inte knappen? Ser bara Anmäl/Gill/Citera under inläggen och jag är inloggad så det kan inte bero på det.
Ändra och Ta bort verkar vara borta i delen för Företagslån. Ville ändra en grej men det går inte.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp